HORESTA har med sit mandat i Københavns Kommunes nattelivsudvalg i løbet af året arbejdet på udformningen af et charter, der skal udvikle et natteliv uden diskrimination. Processen har blandt andet omfattet en tæt dialog med restauratører og repræsentanter for minoritetsorganisationer.

Charteret er nu klar til at blive lanceret den 9. oktober under titlen “Charter for et natteliv uden diskrimination” med en ny kampagne. Kampagnen er blandt andet tiltænkt som en positiv bevægelse, hvor nattelivets aktører med afsæt i charteret er med til at udbrede den positive fortælling om, at branchen gerne vil være med til at skabe en endnu bedre, tryg og sikker hovedstad at feste og more sig i.

Kampagnen vil i hovedtræk bestå af et kampagnewebsite, en række print-elementer til ophængning i f.eks. døre og garderober og en kampagne på de sociale medier.

Hverken kampagnen eller charteret er bundet op på nogen form for restriktioner, sanktioner eller juridiske konsekvenser. Alt dette er reguleret i den lovgivning, som restauratører allerede opererer under og forholder sig til.

Alle restauratører, der ønsker at være en del af charteret skal opfylde en række fastsatte krav. Mere info bliver tilsendt ved tilmelding på denne side

København styrker turisme og natteliv

Københavns Kommunes budgetaftale for 2026 er landet med flere initiativer, der vil styrke turismen og oplevelseserhvervet i hovedstaden. Nye satsninger og videreførte bevillinger skal fastholde København som et af Nordeuropas mest populære rejsemål.

HORESTA tilslutter sig ny kampagne: Alkohol er for voksne

Den internationale spiritusproducent Diageo har lanceret kampagnen ”Hvem peger flaskehalsen på?”, der skal sætte fokus på unges alkoholkultur. HORESTA bakker op om kampagnen, der ønsker at starte en samtale om, hvordan vi får en bedre alkoholkultur blandt unge.

Log ind