Der har været stor efterspørgsel på HORESTAs og 3Fs kursus for oplæringsansvarlige, som over 100 har gennemført på bare et halvt år.

På kurset undervises de blandt andet i at tilrettelægge et oplæringsforløb, der overholder de formelle krav til uddannelsen, og som formår at inkludere eleverne i virksomhedens kultur og arbejdsfællesskab.

En af de oplæringsansvarlige, der har deltaget i det to dage lange kursus, er konferencekoordinator hos Severin, Jesper Ballisager. Her fik Jesper Ballisager værktøjer til at gøre forløbet for deres elever endnu bedre.

”Det har virkelig givet mig et godt afsæt til at gøre det endnu bedre for vores elever, når de er i oplæring hos os. Efter kurset er vi blevet mere klar over, hvad der skal til for at lave et godt forløb, og hvor der præcis skulle justeres for at optimere det,” siger Jesper Ballisager.

Når kurset er gennemført, må virksomheden og den oplæringsansvarlige gøre brug af mærkningsordningen ”JA TAK til ELEVER” i en periode på tre år. Her får virksomheden udleveret et klistermærke til at sætte i dør/vindue.

Kurset for oplæringsansvarlige udbydes følgende steder:

HRS, København                   den 9. september 2024 – 17. september 2024

College360:                          den 30. september 2024 – 8. oktober 2024

Techcollege:                          den 10. september - 25. september 2024

ZBC/Slagelse                         den 30. september 2024 – 19. november 2024

Hansenberg                           den 16. december – 07. januar 2025

Du kan tilmelde dig her.

Forskellige udfordringer for hovedstads- og provinshoteller

Mens landets hoteller ser omkostninger som deres største udfordring i øjeblikket, er oplevelsen af andre udfordringer ikke den samme. Konkurrencen er øget mellem hovedstadshoteller, mens provinshoteller oplever andre udfordringer.

Log ind