Forlystelsesparken Fårup Sommerland i Nordjylland slog for første gang dørene op i 1975 og kan derfor til næste år fejre 50-års jubilæum. Parken, der i sit rekordår 2022 havde 758.000 gæster, er vokset og har udvidet stort de seneste par år.

I det seneste afsnit af HORESTA Lounge fortæller Niels Jørgen Jensen, hvordan den seneste investering, rutsjebanen Fønix, er blevet en publikumsmagnet, der får endnu flere gæster i parken. For det er en del af Fårup Sommerlands DNA at forny sig, da det giver nye muligheder i forhold til at markedsføre og tiltrække både danske og udenlandske gæster til parken.

(teksten fortsætter under billedet)

Det er blandt andet derfor, at Fårup Sommerland også har haft et øget fokus på at skabe unikke overnatningsmuligheder. Her har parken etableret et hotel, bygget to trætopshytter med egen privat rutsjebane fra hemsen og ned til børneværelset. Samtidig har de købt nabocampingpladsen, hvor der både er klassiske standpladser til campister, autocamperpladser og glamping-telte.

Derudover uddyber Niels Jørgen Jensen, hvordan andre investeringer er med til at finansiere vedligeholdelsen af parken, så gæsterne får lyst til at besøge parken igen og igen.

Ved siden af sin stilling som adm. direktør for Fårup Sommerland er Niels Jørgen Jensen også formand for Visit Denmark, og du kan i afsnittet høre, hvilke forventninger han har til turisme i Danmark.

Alt det og meget mere kan du høre i seneste afsnit af HORESTA Lounge på Spotify, Soundcloud, Youtube og Apple Podcast

Forskellige udfordringer for hovedstads- og provinshoteller

Mens landets hoteller ser omkostninger som deres største udfordring i øjeblikket, er oplevelsen af andre udfordringer ikke den samme. Konkurrencen er øget mellem hovedstadshoteller, mens provinshoteller oplever andre udfordringer.

Log ind