Det er muligt, der er kommet flere taxier på gaden. Men når 82 procent af hotellerne og restauranterne oplever et problem med mangel på vogne, er det en fælles opgave for turisme-Danmark at finde en løsning
På Hotel Faaborg Fjord har de givet op. Hvis en gæst ønsker at bestille en taxi, udleverer receptionen nu blot telefonnummeret, så gæsten selv kan ringe. Hotellet vil ikke længere være en del af en serviceoplevelse, som alt for tit ender med, at gæsten må vente i frustration for derefter at lede efter en alternativ transportmulighed.
Alt for ofte har hotellets reception fået besked på, at taxiselskabet ikke kan tage imod ordren, eller også har medarbejderne modtaget en aflysning af en ellers forudbooket vogn.
Derfor råber vi op i flok
Desværre er Hotel Faaborg Fjord blot én af mange turistvirksomheder uden for de større byer, som må leve med denne virkelighed. Det er derfor, vi i samlet flok har råbt op og gjort opmærksom på en udfordring, som vi som turistdestination må og skal have fundet en løsning på.
Når 82 procent af hotellerne og restauranterne uden for de større byer peger på et problem, så tager vi det meget alvorligt. Det samme gælder de oplevelser, som andre typer af feriegæster kan have, uanset om de bor i feriehus, på en campingplads eller på et vandrerhjem. Selv om man kører i bil til sit feriehus eller sin campingplads, kan der sagtens være behov for at få en taxa hjem fra byen en aften, hvor man gerne vil ud og have et glas vin eller en drink i den nærliggende by. Når taxierne ikke er tilgængelige, bliver den samlede oplevelse og oplevelsesforbruget noget andet.
Taxibranchen er med andre ord et vigtigt bindeled i værdikæden, som skal tages alvorligt for at sikre den samlede oplevelse og sikre vores konkurrenceevne op imod udlandet.
Du kan læse hele debatindlægget på turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA Play: HimmerLand - Klar til fremtiden
03-07-2025
-
Hvornår er en medarbejder handicappet?
03-07-2025
-
Nyhedsbrevet går på sommerferie – lidt i hvert fald
03-07-2025
PRESSEKLIP
-
Noma planlægger pop up-eventyr i Los Angeles i 2026
03-07-2025
-
Tidligere Årets Kok bliver ny gastronomisk chef på Hotel Alsik
03-07-2025
-
VisitDenmark satser bredere: Udvider markedsføring til 14 lande
03-07-2025
-
Ny rekrutteringsaftale vækker optimisme på overenskomstdækkede hoteller
03-07-2025
-
Danske hoteller inviteres med i søgsmål mod Booking.com
03-07-2025
-
Subway ruller nye restauranter ud i danske storcentre
03-07-2025
-
Ny adm. direktør skal styrke Meyers’ bundlinje
03-07-2025
-
Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern
03-07-2025
-
Dragsholm Slot lander endnu et år med millionunderskud
03-07-2025