De senere års stigende problemer med no shows rammer nu også firmajulefrokosterne. Det fortalte HORESTAs adm. direktør, Jeppe Møller Herskind, for nylig i TV-Avisen, hvor han medvirkede i et indslag om de mange virksomheder, der udebliver fra bookinger i sidste øjeblik.

I indslaget satte DR fokus på de store konsekvenser for branchens virksomheder. Eventstedet Haven på Frederiksberg fortalte, at tre sene aflysninger fra virksomheder i denne sæson har kostet dem i omegnen af en kvart million kroner. Ifølge medejer Robin Ungermann svarer det til mere end 80 procent af stedets overskud i julefrokostperioden.

Jeppe Møller Herskind understregede i indslaget, at aflysninger i sig selv er et vilkår, men at virksomheder, ligesom private gæster, har et ansvar for at afbestille i god tid.

Jeppe Møller Herskind sagde blandt andet:

”Når en restaurant modtager en bestilling på et større selskab, sætter det mange led i gang. Der indkaldes personale, der reserveres pladser, og der indkøbes mad. Når aflysningen først kommer i sidste øjeblik, efterlader det en regning, som virksomheden ikke selv kan bære”.

Også Rold Storkro deltog i indslaget og fortalte om deres erfaringer. Her har man indført forudbetaling efter flere år med stigende udeblivelser fra julefrokostselskaber.

HORESTA fortsætter arbejdet for, at både gæster og virksomheder forstår betydningen af at udeblive fra en booking eller melde afbud i sidste øjeblik.

Hotel Koldingfjord styrker driften med ESG Monitor

Arbejdet med ESG Monitor er blevet en del af hverdagen for Hotel Koldingfjord. Hør hotellets direktør, Peder J. Madsen, fortælle, hvordan værktøjet skaber overblik og styrker beslutningerne på hotellet.

Log ind