Julen står for døren, og det betyder en masse julefrokoster. Det er for mange året højtid og er med til at styrke båndene mellem kolleger og gæster. Men den festlige stemning kan også føre til misforståelser og konflikter med gæster.

I samarbejde med Barma udbyder vi hos HORESTA derfor igen i år et gratis konflikthåndteringskursus til alle vores medlemmer, der fokuserer på gæstevendte situationer.

Kurset er gratis for HORESTA-medlemmer og er tilgængeligt indtil den 31. januar 2026.

Da der er tale om et online kursusunivers, har du mulighed for at tage kursusmodulerne i dit eget tempo. Kurserne kan tilgås, når det passer dig. Kurset er især rettet alle, der har gæstekontakt og giver dig de nødvendige værktøjer til at navigere i potentielt udfordrende og konfliktoptrappende situationer. Et konflikthåndteringskursus kan være med til at sikre, at julefrokoster i jeres virksomhed forbliver gode og konfliktfri.

Spændende læringsunivers
Kurset indeholder ni moduler og en afsluttende test, som formidles af Jon Valdemar, konfliktekspert og ejer af Center for Konflikthåndtering. Han har mange års erfaring med konflikthåndtering i hotel- og restaurationsbranchen, hvilket han vil lære dit lederpersonale om i kurset.

I læringsuniverset vil du bl.a. lære om kundetyper, konfliktteori, den menneskelige hjerne, mental parathed samt verbal og nonverbal kommunikation. Kurset udbydes også på engelsk.  

For arbejdsmiljørepræsentanter kan kurset set ses som supplerende arbejdsmiljøuddannelse.

Tilmeld dig kurset her (dansk eller engelsk)

Har du brug for hjælp?

Kontakt kursusudbyderen Barma her

HORESTA vil i starten af det nye år i samarbejde med NECTO udbyde workshops, hvor I vil kunne afprøve nyudviklede værktøjer til brug for blandt andet håndtering af gæster og forbedre værtskabet.

Hvis I har brug for yderligere vejledning omkring håndteringen af gæsters adfærd, er I velkommen til at kontakte arbejdsmiljøchef Vivi Nedergaard Lambert.

Vivi
Arbejdsmiljøchef
Vivi Nedergaard Lambert

Log ind