Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når mødeplanlæggere i Danmark skal svare på, hvordan de ser danske mødevenues, er det for femte år i træk Marienlyst Strandhotel, som indtager førstepladsen. Det skriver Turisme24.

Hotellet ligger blandt 42 venues i top i kategorien stærkeste brand power i undersøgelsen ”MyImage Venue,” der er foretaget af virksomheden MyResearch.

I kategorien ”Årets stærkeste brands” er det på nær Marienlyst Strandhotel udelukkende fynske hoteller, der befinder sig i top-3. Andenpladsen indtages af kursus- og konferencecenteret Severin i Middelfart, mens Nyborg Strand Hotel & Konference indtager tredjepladsen.

Læs hele historien på turisme24.dk – kræver abonnement.

Forskellige udfordringer for hovedstads- og provinshoteller

Mens landets hoteller ser omkostninger som deres største udfordring i øjeblikket, er oplevelsen af andre udfordringer ikke den samme. Konkurrencen er øget mellem hovedstadshoteller, mens provinshoteller oplever andre udfordringer.

Hotelgigant udfordrer erhvervsrejsebureauer

Marriott-koncernen lancerer nyt bookingsystem til små og mellemstore virksomheder, også til booking af fly og biler. For at være med kræves dog medlemskab af kædens bonusprogram.

Log ind