Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I kredsen af de største cafékæder i landet har Espresso House, modsat eksempelvis Joe & the Juice, valgt at træde på bremsen for ekspansionen for i stedet finde væksten et andet sted. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Det står i skarp kontrast til tidligere, da Baresso blev Espresso House, og det nye brand skulle ud i alle landets afkroge, vil adm. direktør Mads Holmgaard kun åbne nyt, hvis det hele giver mening.
Han har i snart et år haft lederrollen og jævnligt besøgt den øvre direktion i Sverige, hvorfra inspirationen til den nye strategi kommer.
Fremover skal cafeerne være mere lokalt forankret, have et bredere sortiment af mad og drikke og sigte efter en svensk inspireret ”fika”-stemning, der skal markere Espresso House i konkurrencen med de store kæder, og samtidig også trække flere gæster fra de lokale kaffebarer.
”Fika handler om at slappe af og nyde tilværelsen, så du kommer ikke kun for kaffen længere, men også oplevelsen. Det handler meget mere om hele oplevelsen nu,” siger Mads Holmgaard om tilgangen.
Der findes i alt 71 Espresso House i Danmark, hvoraf 10 er franchisedrevede af Plantorama og Lalandia.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Alexander Kølpin åbner nyt hybridhotel i Aarhus
03-06-2025
-
3 Days of Design skaber vækst og fylder hotellerne
03-06-2025
-
København godkender nyt hotel og tv-center ved Kalvebod Brygge
03-06-2025
-
Ny måling: Flertal vil hæve aldersgrænsen for alkohol
03-06-2025
-
Billund-hotel tilpasser sig efter Ryanair-exit
03-06-2025
-
Cofoco vokser – men skruer ned for investeringerne i 2025
03-06-2025
-
Danske Hoteller A/S klar til næste opkøb efter stor Esbjerg-investering
03-06-2025
-
Comwell Hvide Hus Aalborg bliver en del af global hotelkæde
03-06-2025
-
Randers Regnskov planlægger stor udvidelse til over 50 mio. kr.
03-06-2025
-
Svinkløv Badehotel fejrer 100-års jubilæum
03-06-2025