Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Horesta introducerer et nyt, automatiseret ESG-værktøj udviklet i samarbejde med Position Green og Valified. Det skriver Turistmonitor.
Værktøjet skal lette ESG-afrapportering for hotel-, restaurant- og turismebranchen og forventes at være klar inden årets udgang.
Ifølge Horesta's viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, vil værktøjet spare virksomhederne tid og ressourcer ved over tid at automatisere en stor del af afrapporteringen. Desuden vil det muliggøre branchebenchmarking, så virksomheder kan sammenligne deres ESG-data med konkurrenter.
Behovet for ESG-afrapportering er øget på grund af nye lovkrav til danske virksomheder.
Horesta, Valified og Position Green starter en væsentlighedsanalyse i august, som forventes færdig i tredje kvartal. Test og onboarding af de første virksomheder begynder i efteråret.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Optakt: Sebastian er klar til Bocuse d'Or 2025
26-01-2025
-
Webinar: Sådan håndterer du opsigelser
24-01-2025
-
Svagt stigende optimisme i erhvervet
24-01-2025
PRESSEKLIP
-
Fødevarelinje på ny ungdomsuddannelse skal sikre arbejdskraft
25-01-2025
-
SF: Turismeskat skal finansiere lokal udvikling
25-01-2025
-
HORESTA: Stigende tyveri udfordrer restauranter med udendørsservering
25-01-2025
-
Familievirksomhed tredobler hotellejligheder og ser mod Europa
25-01-2025
-
Madværkstedet København sætter fokus på sundhed
25-01-2025
-
Fårup Sommerland: Investeringer sikrer turismens fremtid
25-01-2025