Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere restauranter oplever, at gæster reserverer bord online men aldrig dukker op. Det resulterer i tabt omsætning og afvisning af andre gæster. Det har Restauratør Marco Kekec, medejer af Ferdinands Bøfhus i Ringsted, blandt andet oplevet.
Hos HORESTA oplever man en stigende tendens på området. Brancheorganisationen foreslår, at restauranter indfører et gebyr for udeblivelser. Erfaringer viser, at dette kan mindske problemet.
Restauratør Marco Kekec foretrækker dog en anden tilgang. Han vil i stedet sende påmindelsesbeskeder til gæsterne inden besøget, hvilket han mener skaber bedre kundeoplevelser.
Uanset løsning peger udviklingen på behovet for, at branchen tager hånd om problemet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
KOLD College Odense vinder Young Chef 2024
21-11-2024
-
Tivoli på CNN's liste over verdens bedste julemarkeder
21-11-2024
-
Ny direktør skal løfte UNESCO-hotel i Christiansfeld
21-11-2024
-
Turisme i Danmark udleder 10,9 mio. ton CO2 årligt
21-11-2024
-
Luksushotelkæde ejet af saudisk prins og Bill Gates rygtes klar til København
21-11-2024
-
Endagsturister bidrager med milliarder til Danmark
21-11-2024
-
Flere udebliver fra deres bordreservationer
21-11-2024