Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere restauranter oplever, at gæster reserverer bord online men aldrig dukker op. Det resulterer i tabt omsætning og afvisning af andre gæster. Det har Restauratør Marco Kekec, medejer af Ferdinands Bøfhus i Ringsted, blandt andet oplevet.
Hos HORESTA oplever man en stigende tendens på området. Brancheorganisationen foreslår, at restauranter indfører et gebyr for udeblivelser. Erfaringer viser, at dette kan mindske problemet.
Restauratør Marco Kekec foretrækker dog en anden tilgang. Han vil i stedet sende påmindelsesbeskeder til gæsterne inden besøget, hvilket han mener skaber bedre kundeoplevelser.
Uanset løsning peger udviklingen på behovet for, at branchen tager hånd om problemet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott runder 9.300 hoteller globalt
04-02-2025
-
Helsingør ændrer nattelivsregler for unge
04-02-2025
-
Norske Strawberry investerer stort: Kurs mod 250 hoteller
04-02-2025
-
Pizza Hut gør comeback med 15 nye restauranter
04-02-2025
-
Turismens CO2-aftryk falder trods vækst
04-02-2025
-
6 af 10 danskere vil bruge flere penge på rejser fremover
04-02-2025
-
Sunset Boulevard åbner ny restaurant i Næstved
04-02-2025
-
Nye ejere overtager kendt hotel i Ærøskøbing
04-02-2025