Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere restauranter oplever, at gæster reserverer bord online men aldrig dukker op. Det resulterer i tabt omsætning og afvisning af andre gæster. Det har Restauratør Marco Kekec, medejer af Ferdinands Bøfhus i Ringsted, blandt andet oplevet.
Hos HORESTA oplever man en stigende tendens på området. Brancheorganisationen foreslår, at restauranter indfører et gebyr for udeblivelser. Erfaringer viser, at dette kan mindske problemet.
Restauratør Marco Kekec foretrækker dog en anden tilgang. Han vil i stedet sende påmindelsesbeskeder til gæsterne inden besøget, hvilket han mener skaber bedre kundeoplevelser.
Uanset løsning peger udviklingen på behovet for, at branchen tager hånd om problemet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Flertal af danskerne ser positivt på turismen
19-12-2024
-
Danmark fører an med flest nye hotelværelser i Norden
19-12-2024
-
Wolt vil tilbyde lån til restauranter
19-12-2024
-
Ny liste skal skabe klarhed om certificeringer
19-12-2024
-
Vesterhavet slår rekord i udenlandske overnatninger
19-12-2024
-
Novo Nordisk overtager Strandhotel Røsnæs
19-12-2024
-
Sønderjysk hotel får nye ejere – genåbner i 2025
19-12-2024