Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Flere restauranter oplever, at gæster reserverer bord online men aldrig dukker op. Det resulterer i tabt omsætning og afvisning af andre gæster. Det har Restauratør Marco Kekec, medejer af Ferdinands Bøfhus i Ringsted, blandt andet oplevet.

Hos HORESTA oplever man en stigende tendens på området. Brancheorganisationen foreslår, at restauranter indfører et gebyr for udeblivelser. Erfaringer viser, at dette kan mindske problemet.

Restauratør Marco Kekec foretrækker dog en anden tilgang. Han vil i stedet sende påmindelsesbeskeder til gæsterne inden besøget, hvilket han mener skaber bedre kundeoplevelser.

Uanset løsning peger udviklingen på behovet for, at branchen tager hånd om problemet.

Lyt til hele radioindslaget på DR P4 Sjælland

HORESTA vinder principiel voldgiftssag inden for offshore

HORESTA har vundet en vigtig faglig voldgiftssag inden for offshore-overenskomsten med 3F Privat Service, Hotel og Restauration. Sagen kunne have medført store ekstra omkostninger for de berørte virksomheder på overenskomsten.

HORESTA vil have Airbnb tøjlet

Lejeboliger, som udlejes til turister gennem Airbnb, er ikke underlagt de samme regler som andre kommercielle overnatningsformer. Hos HORESTA efterspørger man mere kontrol med platformen.

Log ind