Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Burger King, McDonalds, Sunset Boulevard, Joe & the Juice med drive thru og adskillige supermarkeder er nogle af dem, der har luftet markante vækstambitioner på den hurtige mad det seneste år. Det skriver Fødevarewatch.

Derudover ser restaurantkæder, der ønsker at få gæsterne indenfor, også et stort potentiale og har luftet store ekspansionsplaner i pressen.

Men det er ikke noget, der bekymrer en række af aktørerne, FødevareWatch har talt med. Næsten alle afviser, at der er kommet et øget udbud i forhold til efterspørgslen, og HORESTA stemmer i.

”Efterspørgslen er høj og stiger fortsat. Jeg er uenig i, at der for mange restauranter i forhold til antallet af kunder,” siger vicedirektør Jeppe Møller-Herskind.

Læs hele historien på fodevarewatch.dk

Debatten om drikkepenge ruller videre

Hvordan drikkepenge gives og opfattes er under forandring i takt med nye betalingsvaner og teknologiske løsninger. HORESTA deltog tidligere på ugen i DR Aftenshowet for at fremhæve behovet for fleksibilitet og respekt for gæstens oplevelse.

Drikkepenge skaber debat: "Der er intet odiøst i at sige nej tak"

Jeppe Møller-Herskind fra HORESTA deltog i TV2 Nyhedernes indslag om drikkepenge og understregede, at det skal være helt frivilligt at give lidt ekstra som anerkendelse for god service. Kortterminalernes drikkepengefunktion deler både gæster og branchefolk.

Log ind