Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Forbrugerombudsmanden har skærpet reglerne for greenwashing, hvilket får HORESTA til at advare hotel- og restauranterhvervet om de nye krav.

Ifølge HORESTA er det nu forhandleren, der bærer hovedansvaret for at sikre, at producenternes miljømarkedsføring er korrekt. De nye retningslinjer kræver præcise formuleringer – f.eks. må “genanvendt” kun anvendes, hvis 95 procent af produktet er lavet af genanvendt materiale.

HORESTA anbefaler desuden, at ord som “bæredygtigt” undgås, og i stedet bruges udtryk som “tilstræber bæredygtighed.” Ændringerne i lovgivningen forbyder også vildledende påstande om miljøvenlighed og ucertificerede bæredygtighedsmærker.

Læs hele historien på Turisme24.dk

Vil du gøre det nemmere at indberette sygdom og barsel?

Som led i en national analyse inviterer Digitaliseringsstyrelsen nu mindre danske virksomheder til at dele deres erfaringer med indberetning af sygdom og barsel. Inputtene skal bruges til at skabe enklere løsninger og mindre bøvl.

Log ind