Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danske forbrugere skifter fokus fra materielle køb til oplevelser, hvilket især gavner koncert- og restaurationsbranchen.
Efter coronanedlukninger og inflation er danskernes appetit på koncerter, rejser og restaurantbesøg stor, bekræfter både trendeksperter og branchefolk.
Ifølge Horesta’s viceadministrerende direktør, Jeppe Møller-Herskind, holder efterspørgslen efter restaurantoplevelser sig på et højt niveau i 2024, og branchen oplever generelt færre konkurser og stigende beskæftigelse. Han pointerer dog, at væksten varierer geografisk.
Live Nations direktør, Jesper Christensen, ser samme tendens i koncertbranchen og forventer en fortsat vækst, da danskerne søger fællesskab og liveoplevelser.
Læs hele historien på jyllands-posten.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025