Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Udlejningstjenesten Landfolk lancerer en ny visuel søgemaskine, Daisy, der vil ændre, hvordan brugere finder ferieboliger.

I stedet for at fokusere på praktiske detaljer som sengepladser og faciliteter, lader Daisy brugerne søge baseret på stemninger og drømme. Ved hjælp af AI og machine learning præsenterer søgemaskinen billeder, der matcher den ønskede følelse, og hvert billede er knyttet til en feriebolig, der kan bookes.

”Daisy repræsenterer vores første skridt ind i en ny verden, hvor AI og machine learning forvandler, hvordan brugere opdager og booker deres perfekte feriebolig. Ved at bruge avancerede modeller, der kan sammenligne og forstå både billeder og tekst, tilbyder vi folk en helt ny måde at søge på baseret på følelser, stemninger og kreative idéer”, siger Chris Sørensen, medstifter og teknisk chef for Landfolk.

Ifølge ham giver Daisy en helt ny frihed til at opdage unikke steder, og teknologien kan potentielt hjælpe Landfolk med at udvide deres portefølje af unikke boliger i Skandinavien og Tyskland, samt på kommende sydeuropæiske markeder.

Læs hele historien på Turistmonitor.dk (kræver login)

Varmer op til årsdag med AI i fokus

Den teknologiske revolution har ramt os, og det har også betydning for hotel- og restaurationsbranchen. Derfor sætter HORESTA fokus på den teknologiske udvikling under sin årsdag.

Verdenspremiere på ny AI-turistservice ved Vesterhavet

IDA er navnet på Danmarks første AI-genererede turistguide. Destination Vesterhavet lancerer nu den virtuelle turistmedarbejder, som 24/7 og på 92 sprog kan inspirere gæsterne og svare direkte på alle deres spørgsmål om oplevelser i turistområdet.

Log ind