Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danmark har en stærk position på det tyske turistmarked, men med stigende international konkurrence intensiverer VisitDenmark sin indsats under ledelse af ny markedschef Markus Diefenbach.
Med over 20 millioner tyske overnatninger i 2023 er Tyskland en vigtig turistkilde, og Diefenbach vil udbygge Danmarks tiltrækningskraft gennem målrettede kampagner med fokus på kyst-, natur- og storbyturisme.
VisitDenmarks tyske kontor prioriterer markedsføring i Nordtyskland og fokuserer på målgrupper som familier og naturentusiaster. Udover brandingkampagner for en tidlig sommerferie i Danmark i 2025 planlægges kampagner om vandring, cykling og camping, som matcher tyskernes rejselyst. Diefenbachs erfaring fra både turisme- og forsikringsbranchen skal understøtte udviklingen af nye samarbejder og partnerskaber i Tyskland.
Læs hele historien på Turistmonitor
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kølpin Hotels åbner nyt hybridkoncept i Aarhus
31-10-2024
-
Danskerne skifter forbrug: København nyder godt af kulturel vækst
31-10-2024
-
Alternativet vil indføre pant på takeaway-emballage for mere genanvendelse
31-10-2024
-
Christiansborg kræver svar om nyt badehotel på Rømø
31-10-2024
-
Restaurantkæder udvider trods økonomisk forsigtighed
31-10-2024
-
Den unge kok Natasja giver Hotel Juelsminde Strand ny energi
31-10-2024
-
Restaurantchef takker af på Ruths Hotel i Skagen
31-10-2024
-
McDonalds-chef har "hånden på kogepladen" i brud med franchisemodel
31-10-2024
-
VisitDenmarks nye markedschef styrker indsats for tyske turister
31-10-2024
-
Karim Nielsen træder ind i Zoos bestyrelse
31-10-2024