Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Rejselysten blandt europæere er i top i 2025, men motivationen bag ferierne har ændret karakter. Ifølge Mastercard Economics Institutes årlige rapport vælger mange rejsende nu destinationer ud fra ønsket om fordybelse, autenticitet og personlig værdi.
Det kommer til udtryk i stigende interesse for gastronomi, naturbaserede oplevelser og wellness-rejser. Istanbul topper listen over maddestinationer, og efterspørgslen efter outdoor-aktiviteter og unikke oplevelser løfter også interessen for de nordiske lande – herunder Danmark, hvor kyst- og naturturismen står stærkt.
Tendenserne rummer oplagte muligheder for danske aktører i turisme- og oplevelsesbranchen, hvor kvalitet, værtskab og naturnærhed i stigende grad matcher efterspørgslen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025