Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Strawberry har sluttet sig til det voksende antal europæiske hotelkæder, som har valgt at gå rettens vej mod Booking.com.

Sagen handler om platformens praksis i forhold til prisfastsættelse, tilgængelighed og kontraktvilkår, som ifølge kritikken begrænser konkurrencen og lægger økonomisk pres på hotellerne.

“Vi står i solidaritet med vores kolleger i hele Europa, der ser frem til, at denne sag bliver behandlet i retten,” udtaler Strawberrys CEO Torgeir Silseth. Han understreger, at sagen føres af brancheforeningerne, og at Strawberry støtter processen, men afventer udfaldet, før de kommenterer yderligere.

Gruppesøgsmålet dækker flere lande og er et udtryk for en voksende utilfredshed i hotelbranchen med de vilkår, store bookingplatforme stiller.

Processen forventes at blive langvarig, men kan få stor betydning for samarbejdet mellem hoteller og onlineplatforme.

Læs hele historien på Travel News

Lynguide: Gode råd om at give advarsler

En advarsel er et vigtigt værktøj, når en medarbejder ikke lever op til sine pligter. Her får du en kort guide til, hvornår den er relevant, hvordan den udformes, og hvad du skal være opmærksom på.

Log ind