Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På Bornholm mærker turistaktørerne tydeligt, når vejrudsigten lover regn – også selvom vejret ender med at holde tørt.
Ifølge Laura Dalsgaard Madsen, medejer af Nature Park Bornholm, vælger gæster ofte andre aktiviteter, hvis regnvarsler dominerer udsigten.
Hos Brændesgårdshaven har man oplevet, at solrige dage har været ødelagt af regnvarsler, der fik gæster til at blive væk.
Ejer Timmi Nielsen opfordrer derfor meteorologer til at være mere præcise og varsomme i deres meldinger. Også på fastlandet mærker aktører effekten.
Givskud Zoo oplevede et fald i gæstetal efter DMI varslede "meget farligt vejr", selvom det faktiske vejr ikke var voldsomt. Direktør Rasmus Nielsen undrer sig over den anvendte retorik.
I Fårup Sommerland melder direktør Niels Jørgen Jensen om lignende erfaringer – meldingerne alene fik gæster til at blive hjemme.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Turistundersøgelse fra VisitDenmark: Tryghed vigtigere end bæredygtighed
07-08-2025
-
Strawberry Holding rapporterer om tab
07-08-2025
-
Nordens største messe for mødebranchen vokser markant
07-08-2025
-
Ny salgsansvarlig skal styrke Kolpin Hotels’ markedsposition
07-08-2025
-
Nyborg Strand: Derfor går vi med i kollektivt søgsmål
07-08-2025
-
Turistaktører på Bornholm kritiserer vejrudsigter for at skræmme gæster væk
07-08-2025
-
Destination Nord mister endnu en nøgleperson i ledelsen
07-08-2025
-
Grønland oplevede turismefremgang i 2024
07-08-2025