Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Regeringen vil udnytte potentialet i store internationale events til at tiltrække flere turister til Danmark og har derfor afsat ni mio. kr. fra turismereserven til en styrket markedsføringsindsats.
Pengene går til VisitDenmark, som skal videreudvikle værktøjer til at måle potentiale og effekt af events samt styrke koordineringen med eventaktører.
Ifølge by-, land- og kirkeminister Morten Dahlin er målet både at øge turismeomsætningen og skabe varig brandingværdi.
Et eksempel på potentialet er Tour de France-starten i Danmark i 2022, som tiltrak 720.000 turister og udløste et forbrug på 757 mio. kr. Danmark har i år været vært for flere store begivenheder og har desuden sikret værtskaber for kommende events frem mod 2029.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Restauranter bør være varsomme med digitale platforme
28-11-2025
-
29 mio. kr. til oplevelsesruter og events i ny uddeling fra turismereserven
28-11-2025
-
Tysk hotelkæde i spil i nyt hotelbyggeri i Viborg
28-11-2025
-
Feriepark med 400 boliger er skrinlagt
28-11-2025
-
Flere turister skal tiltrækkes gennem markedsføring af internationale events
28-11-2025
-
Rejsebureauer blandt toppen i Gazella-kåringer
28-11-2025
-
København i top i ny europæisk lufthavnsmåling
28-11-2025
-
Aalborg bliver vært for international sportsfest i 2027
28-11-2025
-
Planlagt hotel i Næstved møder kritik fra både borgere og kulturminister
28-11-2025