Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En undersøgelse viser, at turister på Vestkysten savner mere liv i vinterhalvåret.

På Fanø går mange erhvervsdrivende i hi efter højsæsonen, hvilket Destination Vadehavskysten forsøger at imødekomme med koordinerede åbningstider.

I Blåvand har butikker og restauranter valgt at holde åbent 363 dage om året, hvilket har skabt en stabil helårsturisme.

Også Thyborøn har succes med helårsåbne butikker og attraktioner, hvilket ifølge Michael Madsen fra Jyllands Akvariet har gjort byen kendt for at være et sted, hvor der altid sker noget.

Læs hele historien på DR

Ny chef for Destination Bornholm

Anders Wiberg overtager posten som direktør for Destination Bornholm efter Gitte Tvilling, der fratræder af personlige årsager. Han har været ansat i organisationen siden august og træder nu ind som konstitueret direktør.

HORESTA: Erhvervsturismen skal styrkes

Danmark har haft stor succes med at tiltrække ferieturister, men erhvervsturismen er ikke fulgt med i samme tempo. HORESTA peger på, at dette bør være en prioritet, da forretningsrejsende bruger markant flere penge end feriegæster.

Log ind