Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

På HORESTAs årsdag i november understregede keynote-speaker Ken Hughes, at kunstig intelligens vil ændre arbejdsmetoderne i turismebranchen markant.

AI-værktøjer som ChatGPT og andre generative systemer bliver stadig mere avancerede og kan effektivisere opgaver som bemandingsplaner, databehandling og kommunikation.

Trods teknologiske fremskridt er de fleste virksomheder på samme niveau med implementeringen. Eksperter fremhæver, at deling af erfaringer og støtte til medarbejdere med AI-kompetencer er afgørende for succes.

Ken Hughes advarede på årsdagen i november om, at virksomheder, der ikke omfavner udviklingen, risikerer at sakke bagud i en branche, der allerede kæmper med komplekse IT-systemer.

Læs hele historien på Turisme24.dk (kræver login)

Ny i HORESTA: Hightech-hotel i Odense med ung hotelchef i spidsen

Aiden by Best Western har netop åbnet et nyt hotel i Odense. Universitetsbyen har dermed ikke bare fået et nyt hotel - men også et topmoderne teknologisk et af slagsen. Gæstestrømmen har allerede været overvældende, og hotellet er netop meldt ind som nyt medlem i HORESTA.

AI i drive-thru skaber udfordringer for Taco Bell

Kædens stemmestyrede AI skulle effektivisere drive-thru-bestillinger, men har vist sig at være sårbar over for misbrug. Nu strammer Taco Bell kontrollen og lægger op til øget menneskelig overvågning.

HORESTA-netværk stiller skarpt på AI i arbejdslivet

Hvordan kan kunstig intelligens blive en praktisk medspiller i en travl hverdag– Og hvad skal man være opmærksom på juridisk? Det er på dagsordenen, når HORESTAs Learning and Development-netværk mødes den 9. september.

Log ind