Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Starbucks forsøger at vende en forventet salgsnedgang på 5 pct. i årets første kvartal ved at fokusere på betalende kunder.

Den nye politik definerer kunder som dem, der foretager et køb, mens ikke-betalende gæster bedes forlade lokalerne. Dette markerer et skifte fra kædens mere åbne tilgang fra 2018.

Strategien, som er introduceret af direktør Brian Niccol, inkluderer også en mindre menu og separate køer for at reducere ventetid. Målet er at øge indtjeningen og effektiviteten i kaffekæden.

Læs hele historien på FødevareWatch

Meyers udfordret af egne klimamål

Madkoncernen Meyers har opnået væsentlige CO2-reduktioner, men må erkende, at opgaverne er større end forventet, især på deres egne faciliteter.

Byråd tøver omkring omstridt restaurationsplan

Helsingør Byråd skulle mandag vedtage en ny restaurationsplan, men uenighed om unges adgang til barer og diskoteker fik politikerne til at sende planen tilbage til fornyet behandling. Planen indebærer, at unge under 18 år skal forlade nattelivet senest kl. 22, hvilket har mødt modstand.

Log ind