Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
McDonald’s har indtaget førstepladsen som den mest solgte to-go-kaffe i Danmark. Ifølge en ny YouGov-undersøgelse har kæden opnået en markedsandel på 20 pct. – foran kendte kaffekæder som 7-Eleven, Circle K og Starbucks.
Direktør for McDonald’s Danmark, Mads Friis, forklarer succesen med et skarpt fokus på kvalitet, pris og oplæring af de unge medarbejdere. Samarbejdet med Peter Larsen Kaffe har været centralt for at løfte niveauet, og danskernes opfattelse af McDonald’s som kaffested har ændret sig markant siden 2019.
En kop filterkaffe koster 20 kr., og kædens strategi har været at tilbyde baristakaffe til en pris, ”den burde koste”.
Ifølge Mads Friis har Danmark nu en af de stærkeste McCafé-profiler i hele McDonald’s-koncernen globalt. Trods startvanskeligheder som skeptiske franchisetagere og kager, der ikke solgte, har kæden nu fundet det rette format.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025