Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når Tivoli åbner for Halloween den 3. oktober, bliver det for 20. gang, at haven midt i København forvandles til en (u)hyggelig oplevelse for hele familien. Det, der begyndte som et 10-dages eksperiment i 2006, har siden udviklet sig til en fast tradition med omkring en halv mio. gæster årligt.

Selvom Halloween ofte forbindes med amerikansk kultur, er Tivolis version stærkt inspireret af nordiske høstfester, og stemningen i Haven skabes med over 22.000 græskar, halmballer og årstidens blomster.

Gæsterne kan i år opleve musicals som Skønheden og Udyret og Tag med Alice til Eventyrland, deltage i DM i Kæmpegræskar og lade sig skræmme i scary-houses og af udklædte monstre til Monsters’ Night Out den 18. oktober.

Halloween i Tivoli løber frem til 2. november og byder også på over 40 boder med håndlavede varer og diverse snacks.

Læs hele historien på Turisme.nu

Hotel Insights 2025: Deltag og få tendenser, tal og nye perspektiver

HORESTA inviterer hotelbranchen til anden udgave af Hotel Insights i 2025. Her kan du som deltager få de nyeste markedsdata, tendenser og analyser, der sætter scenen for branchens udvikling. Arrangementerne finder sted i København den 24. november og i Vejle den 8. december.

Odense oplever markant vækst i turismen

Odense har haft væsentligt flere overnatninger end landsgennemsnittet hen over sommeren. Det skyldes en målrettet indsats og strategiske investeringer i byens kultur- og oplevelsestilbud.

Log ind