Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fårup Sommerland skal være mere end en éndagsoplevelse. Det slår adm. direktør Niels Jørgen Jensen fast i en ny strategi, hvor overnatninger bliver en central del af parkens udvikling.
I dag udgør overnatningsdelen omkring 10 pct. af forretningen, men målet er at løfte det til 25 pct.
Parken har i de seneste år investeret i både nye faciliteter og øget overnatningskapacitet – senest med ni glamping-telte, som bringer den samlede kapacitet op på 1.000 overnattende gæster. Ambitionen er at udvide yderligere, både på Hotel Fårup og campingområdet Skovbrynet.
”Her vil parken og vores forlystelser udgøre hovedkernen, men den helt særlige Fårup-oplevelse udfolder sig også i vores overnatningstilbud, så man som gæst vil få en helstøbt oplevelse i Fårup Sommerland,” siger Niels Jørgen Jensen til Turisme24.
Ifølge Niels Jørgen Jensen er ændrede gæstemønstre en af hovedårsagerne til kursændringen. Flere besøgende ønsker at kombinere forlystelser med overnatning, og direktøren ser et stort potentiale i at tilbyde en samlet ferieoplevelse med Fårup Sommerland som omdrejningspunkt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025