Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Aalborg Universitet lancerer fra foråret 2027 mastermodulet Responsible Tourism, som skal give ansatte i turismebranchen mulighed for efteruddannelse på kandidatniveau.

Modulet udbydes på universitetets campus i Københavns Sydhavn og er målrettet professionelle i erhvervet.

Ifølge Aalborg Universitet skal modulet styrke arbejdet med ansvarlig turisme og håndtering af det stigende pres på destinationer, lokalsamfund og infrastruktur. Lektor i turisme og kulturel innovation Carina Ren peger på, at branchen har behov for nye ledelsesformer og løsninger, der balancerer organisatoriske, politiske og lokale hensyn.

Undervisningen bliver tilrettelagt, så den kan kombineres med et arbejdsliv. Forløbet består blandt andet af korte undervisningsforløb på campus, onlineundervisning og projektarbejde med udgangspunkt i deltagernes egne organisationer.

Modulet er udviklet i dialog med blandt andre Wonderful Copenhagen, Destination Fjordlandet og Københavns Kommune.

Læs hele historien på Turisme.nu

Læs også mere hos Turistmonitor

HORESTA bakker op om begrænsning af delecykler: Vi skal passe på København

Når Københavns Borgerrepræsentation torsdag behandler forslag om at begrænse antallet af dele- og udlejningscykler, er der opbakning fra hotel-, restaurant- og turismeerhvervet. HORESTA mener, at cyklerne er blevet en så stor del af bybilledet, at de i stigende grad er til gene for københavnere og byens gæster.

HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark

Vejrudsigten får stadig større betydning for danskernes ferieplaner, og både danske og europæiske gæster bidrager til positive forventninger i turismeerhvervet. HORESTA peger på, at Danmark står stærkt som feriedestination.

Log ind