I den seneste tid har pressen bragt en række historier om restaurationer, som har problemer med gæster, der bestiller bord, men udebliver fra deres bestillinger.
Nogle restauranter vælger at tage et gebyr for sådan udeblivelse.
Vælger man at gøre det, skal man være opmærksom på de regler, der gælder for den momsmæssige behandling af afbestillings- og no show-gebyrer.
HORESTA XKLUSIV - HORESTAs juridiske afdeling har udarbejdet et notat om reglerne. Er du medlem, kan du få adgang til det her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Old Irish Pub runder 400 millioner og slår rekord for omsætningen
25-04-2024
-
Nordjyde overtager tre Sunset Boulevard restauranter
25-04-2024
-
Lalandia lander rekord-overskud
25-04-2024
-
Sønderjysk luksushotel headhunter kendt restaurant-trio
25-04-2024
-
Nu sætter Kolding Kommune populær og meget centralt placeret vandrehjem til salg
25-04-2024
-
Kæmpe familie-restaurant slår dørene op i Helsingør
25-04-2024
-
Aro er klar til næste Michelin-stjerne
25-04-2024