Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I restaurationsbranchen oplever man en stigning i antallet af kunder, der forlader restauranten uden at betale, skriver TV2.dk.
Jan Laursen, direktør i Bone's, beskriver problemet som systematisk og frustrerende, selvom det økonomisk er begrænset. Hos Bone's sker det 1-2 gange om måneden pr. restaurant, typisk med regninger på 800-1500 kroner. For at bekæmpe problemet har Søgaards Bryghus i Aalborg indført betaling ved bestilling, enten via tjener eller QR-kode, hvilket især den yngre generation har taget godt imod.
Hos restauranternes brancheorganisation HORESTA kender man udmærket til udfordringen.
”Vi omsætter for over 60 milliarder kroner om året, så selvfølgelig kan det ikke undgås, at nogle bevidst snyder, eller at nogle glemmer at betale”, siger administrerende direktør i HORESTA, Pia Voss.
Løsningen kan være at kræve betaling, før maden serveres, men ifølge Pia Voss er det individuelt fra restaurant til restaurant.
Læs hele historien på TV2.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Danske turismetalenter med på prestigefyldt Forbes-liste
26-04-2025
-
HORESTA kritiserer Arena Næstved for unfair konkurrence
26-04-2025
-
Ny hotelchef udnævnt på ProfilHotels Mercur
26-04-2025
-
Pakhus Bryggen opnår Green Key-certificering
26-04-2025
-
Amerikanske turister søger kvalitet og autenticitet i Danmark
26-04-2025
-
Danmarks ældste hotel kæmper med underskud efter udfordrende sæson
26-04-2025
-
Kolding Hotel Apartments investerer rekordoverskud i opgradering
26-04-2025
-
Fjordgaarden leverer flot vækst i 2024
26-04-2025