Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kortspil og kaffe i forteltet. Børn, der former venskaber på hoppepuden. Muligheden for at gå direkte ned på stranden og tage en dukkert.
Livet på de danske campingpladser er tillokkende for mange, og nu viser en analyse fra Visit Denmark, at danskerne har skruet op for ferieformen, hvis man ser på længden af de bookinger, som pladserne modtager. Det skriver Dagbladet Holstebro.
Hvor antallet af dage, som vi opholder os i sommerhuse, feriecentre, vandrerhjem og hoteller, er faldet, har vi forlænget vores ophold på campingpladserne fra et gennemsnit på 5,1 til 5,4 nætter.
Når mange af os vælger at holde ferie herhjemme, skyldes det ifølge Visit Denmark, at afslapning og muligheden for at lade batterierne op bliver prioriteret højt.
61 procent af de adspurgte i analysen svarer, at natur - især nærheden til strand og hav - har betydning for, at de vælger en dansk destination. Kun 35 procent lægger vægt på byliv og oplevelser.
Det er medvirkende til, at en campingferie i gennemsnit er dobbelt så lang som et ophold på et hotel eller et vandrerhjem.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotel i Odense bliver en del af Strawberry
21-01-2025
-
Accor ønsker flere hoteller i Norden
21-01-2025
-
Burgerkæde lukker endnu en restaurant efter konkurs
21-01-2025
-
Ikonisk badehotel på Langeland får nyt liv
21-01-2025
-
Sushikæde fortsætter vækst og millionoverskud
21-01-2025
-
HORESTA: Hotelvækst rykker til byer uden for København
21-01-2025
-
Herregårdshotel forlader Bühlmann-kæden
21-01-2025
-
Turistmedier: HORESTA fik 300 nye medlemmer i 2024
21-01-2025
-
Nyt hotelprojekt skal sætte Fredericia på landkortet
21-01-2025