Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Musikhuset Aarhus har de seneste 10 år arbejdet målrettet med klima- og energivenlige tiltag. Det har resulteret i en nedsættelse af energiforbruget med hele 47 %, og senest er der blevet installeret et stort solcelleanlæg på taget af Musikhuset. Den vedvarende indsats bliver nu belønnet med det internationalt anerkendte miljømærke, Green Key.

”Det er dejligt at se, at et af byens kulturelle flagskibe også går i front, når det gælder den grønne omstilling. Aarhus har sat et ambitiøst klimamål, og her spiller kulturen en central rolle. Musikhuset har en stærk stemme i byen og bliver besøgt af op mod 1 million mennesker. Det er en vigtig løftestang, der kan inspirere og få os til at reflektere over vores rolle i verden,” siger rådmand for Kultur og Borgerservice, Rabih Azad-Ahmad.

Green Key er turismens internationale miljømærke, som gives til turistvirksomheder, som gør en ekstra indsats for at beskytte miljøet. Det kræver, at en virksomhed lever op til mange og relevante miljøkrav, som sikres gennem en omfattende godkendelsesproces og løbende kontrol. Bag miljømærket står Miljølæreorganisationen FEE.

Ny i HORESTA: Stevnsbo vil give Strandhotel Klinten nyt liv

Den 1. marts 2025 overtog Karl Peter Andersen nøglerne til Strandhotel Klinten – et tidligere fagforeningshotel på Stevns, der nu drives som moderne konference- og kysthotel med udsigt til udvikling, synergier og stolt lokal forankring. HORESTA er med på rejsen.

Turister rejser til steder der snart forsvinder

Klimaforandringer får rejsende til at opsøge steder, der snart vil være forandret for altid. Det har skabt en ny rejsetrend, hvor naturens sårbarhed bliver en attraktion i sig selv.

Log ind