Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Musikhuset Aarhus har de seneste 10 år arbejdet målrettet med klima- og energivenlige tiltag. Det har resulteret i en nedsættelse af energiforbruget med hele 47 %, og senest er der blevet installeret et stort solcelleanlæg på taget af Musikhuset. Den vedvarende indsats bliver nu belønnet med det internationalt anerkendte miljømærke, Green Key.
”Det er dejligt at se, at et af byens kulturelle flagskibe også går i front, når det gælder den grønne omstilling. Aarhus har sat et ambitiøst klimamål, og her spiller kulturen en central rolle. Musikhuset har en stærk stemme i byen og bliver besøgt af op mod 1 million mennesker. Det er en vigtig løftestang, der kan inspirere og få os til at reflektere over vores rolle i verden,” siger rådmand for Kultur og Borgerservice, Rabih Azad-Ahmad.
Green Key er turismens internationale miljømærke, som gives til turistvirksomheder, som gør en ekstra indsats for at beskytte miljøet. Det kræver, at en virksomhed lever op til mange og relevante miljøkrav, som sikres gennem en omfattende godkendelsesproces og løbende kontrol. Bag miljømærket står Miljølæreorganisationen FEE.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pret A Manger runder 1 mia. pund i globalt salg
19-09-2024
-
Mexicansk restaurantkæde leder efter nye franchisetagere – første er netop landet i Kolding
19-09-2024
-
Gorm's-ledelsen frikendt: Ingen ansvar for konkurs
19-09-2024
-
Endnu en kommune vil have styr på autocampere
19-09-2024
-
Nu kan kunstmuseum kalde sig grøn attraktion
19-09-2024
-
Dominos vil ansætte 5000 op til travl julesæson
19-09-2024
-
Lego House rykker ind i lufthavnen
19-09-2024