Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Musikhuset Aarhus har de seneste 10 år arbejdet målrettet med klima- og energivenlige tiltag. Det har resulteret i en nedsættelse af energiforbruget med hele 47 %, og senest er der blevet installeret et stort solcelleanlæg på taget af Musikhuset. Den vedvarende indsats bliver nu belønnet med det internationalt anerkendte miljømærke, Green Key.
”Det er dejligt at se, at et af byens kulturelle flagskibe også går i front, når det gælder den grønne omstilling. Aarhus har sat et ambitiøst klimamål, og her spiller kulturen en central rolle. Musikhuset har en stærk stemme i byen og bliver besøgt af op mod 1 million mennesker. Det er en vigtig løftestang, der kan inspirere og få os til at reflektere over vores rolle i verden,” siger rådmand for Kultur og Borgerservice, Rabih Azad-Ahmad.
Green Key er turismens internationale miljømærke, som gives til turistvirksomheder, som gør en ekstra indsats for at beskytte miljøet. Det kræver, at en virksomhed lever op til mange og relevante miljøkrav, som sikres gennem en omfattende godkendelsesproces og løbende kontrol. Bag miljømærket står Miljølæreorganisationen FEE.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025