Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Konceptet om et økologisk spisemærke har nu fundet vej til Tyskland, hvor mærkningsordningen skal gøre det nemmere for tyske forbrugere at finde frem til spisesteder med økologi på menuen.
Ordningen er stærkt inspireret af Det Økologiske Spisemærke i Danmark, der også inddeles i guld-, sølv- og bronzemærke og har til formål at understøtte den økologiske markedsudvikling. Det skriver Landbrug og Fødevarer.
Tyskland skal fra officiel hånd overrække guldmærket til danske Guldsmeden Hotels i Berlin tirsdag d. 12. marts. Og for Guldsmeden er der ingen tvivl om, at mærkets betydning har været afgørende for udviklingen af økologien i foodservicesektoren herhjemme:
”Vi var blandt de første i Danmark til at få spisemærket, da det blev lanceret i 2009, og vi synes stadig, at det er et stærkt og konkret redskab, der er med til at holde os på rette spor. Det er uden tvivl et værktøj, som kan flytte holdninger og indkøbsvaner,” siger Kirsten Aggersborg, der er Sustainability and Communication Manager hos Guldsmeden Hotels.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Der skal flere el-ladestandere ud i landdistrikterne
05-05-2024
-
Lær at forbedre din virksomheds indtægter
05-05-2024
-
Har medarbejderne ret til fri på Grundlovsdag?
05-05-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA styrker den grønne profil: Ansætter ny chef for bæredygtighed og certificering
05-05-2024
-
Brøchner Hotels leverer tilfredsstillende årsregnskab
05-05-2024
-
En ting afholder dansk økonomi fra at klare sig endnu bedre
05-05-2024
-
Endnu et grønt stempel af hotel i København
05-05-2024
-
”Endnu en god sparringspartner”: Hoteldirektør indtræder i nordjysk turistbestyrelse
05-05-2024
-
På hans restaurant afhænger menuen af kokkens humør - men én ting, går han aldrig på kompromis med
05-05-2024
-
Risskov Rejser har ny direktør på plads
05-05-2024