Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
København lancerer nu DestinationPay – en global version af CopenPay, hvor turister belønnes for bæredygtige og positive handlinger som fx at samle affald op eller cykle til museer.
Initiativet blev præsenteret ved European Tourism Forum i København og er udviklet af Wonderful Copenhagen.
Målet er at inspirere destinationer til at skabe egne versioner af ordningen, der gør det muligt for rejsende at bidrage aktivt til lokalsamfundet. Allerede nu arbejder byer som Berlin og Normandiet med at tilpasse modellen til egne forhold.
Ifølge Søren Tegen Petersen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, handler initiativet om at give rejsende en meningsfuld rolle i destinationens udvikling. Over 100 destinationer har allerede vist interesse.
Wonderful Copenhagen stiller gratis viden og værktøjer til rådighed gennem webinars og en digital playbook, og organisationen håber, at mange vil tage idéen videre.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Scandic afslører direktør for prestigeprojekt på Aarhus Ø
04-12-2025
-
Konference i København samler Europa om turismens fremtid
04-12-2025
-
Internationalt: Scandic åbner hotel nummer otte i Tyskland
04-12-2025
-
Film- og seriehits skaber stigning i interesse for Danmark
04-12-2025
-
Ingen momsændringer inden næste valg
04-12-2025
-
Nye turistmarkeder vækster - men Norge og Storbritannien går tilbage
04-12-2025
-
Joe & The Juice klar med drive-in-restaurant i 2026
04-12-2025
-
København lancerer nu global version af CopenPay
04-12-2025
-
Hotelplaner over Palads-biografen møder massiv modstand i København
04-12-2025