Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

VisitDenmark oplever vækst på fem ud af seks nye udviklingsmarkeder, efter organisationen i sommer udvidede indsatsen til 14 markeder. Især Schweiz skiller sig ud med over 50.000 flere overnatninger end året før.

Ifølge international markedsdirektør Mads Schreiner bekræfter tallene det potentiale, man har set i blandt andet aktiv ferie og kulturtilbud.

Organisationen arbejder nu på at indsamle mere dybdegående data om de nye markeder for at målrette indsatsen yderligere. Til gengæld oplever både Norge og Storbritannien tilbagegang – henholdsvis knap 75.000 og 40.000 færre overnatninger.

Det skyldes blandt andet prisfølsomhed og faldende flykapacitet. VisitDenmark forventer dog, at udviklingen i Storbritannien stabiliseres, når flyforbindelserne genetableres.

Læs hele historien på Turistmonitor

København lancerer nu global version af CopenPay

København lancerer nu et globalt initiativ, hvor turister belønnes for at gøre godt. DestinationPay bygger videre på succesen med CopenPay og inviterer byer over hele verden til at adoptere modellen.

Log ind