Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
For præcis 25 år siden præsenterede Georg Sørensen den masterplan, der senere blev kendt som Vision 2025. Ambitionen var at forvandle Herning til et oplevelsescentrum i særklasse – inspireret af et besøg i Colosseum i Rom.
I dag, som administrerende direktør for MCH Messecenter Herning, kan han konstatere, at visionen er blevet realiseret. Siden 2000 er MCH Arena, Hal M og Jyske Bank Boxen blevet opført, og infrastrukturen i området er markant forbedret.
I dag omfatter koncernen 174.000 m² med messer, koncerter, sport og erhvervsevents og modtager årligt omkring en mio. gæster. Georg Sørensen fremhæver især det brede samarbejde med Herning Kommune og øvrige partnere som afgørende for realiseringen.
Med gennemførte udvidelser og opgraderinger mener han, at Herning nu har de nødvendige rammer til at fastholde og udbygge sin position som et af Skandinaviens mest alsidige oplevelsescentre.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025