Skal Danmark fastholde og forstærke vores bæredygtige image, er vi nødt til at blive endnu bedre til at dele de gode ideer og erfaringer. For at hjælpe det på vej i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, lancerer HORESTA nu netværket ”SusDaneable”, hvor de fremmeste virksomheder og interessenter vil samles.
Formålet med SusDaneable er at fastholde og udbygge Danmarks grønne image og synliggøre det overfor erhvervs- og ferieturister.
”De bæredygtige initiativer fra virksomhederne vælter frem, og rigtig mange er kommet med på den grønne bølge. Med SusDaneable vil vi i HORESTA samle det dygtigste på området for at videndele og skabe nye samarbejder, så vi forstærke den grønne profil af Danmark som destination”, siger Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.
Netværket startes med to møder årligt, hvor der vil være rig mulighed for debat og erfaringsudveksling. Første møde er den 20. juni.
Ambitionen er at øge bæredygtighedsindsatsen i erhvervet og løfte promoveringen af Danmark som bæredygtig destination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Der skal flere el-ladestandere ud i landdistrikterne
03-05-2024
-
Lær at forbedre din virksomheds indtægter
03-05-2024
-
Har medarbejderne ret til fri på Grundlovsdag?
03-05-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA styrker den grønne profil: Ansætter ny chef for bæredygtighed og certificering
03-05-2024
-
”Endnu en god sparringspartner”: Hoteldirektør indtræder i nordjysk turistbestyrelse
03-05-2024
-
Endnu et grønt stempel af hotel i København
03-05-2024
-
En ting afholder dansk økonomi fra at klare sig endnu bedre
03-05-2024
-
På hans restaurant afhænger menuen af kokkens humør - men én ting, går han aldrig på kompromis med
03-05-2024
-
Risskov Rejser har ny direktør på plads
03-05-2024