Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Med lidt god vilje ligner grafen over Rekoms omsætning for de seneste fem år et flueben.

Efter et corona-dyk i 2020, kunne selskabet i 2021 fejre, at det ramte den første milliard kroner i salg. I 2022 slår omsætningen igen rekord, da den er fordoblet til 2,2 mia. kr.

”Vi er meget tilfredse med regnskabet,” konstaterer Adam Falbert, adm. direktør i Rekom, i en pressemeddelelse.

66 pct. af omsætningen hentes udenfor Danmarks grænser og kommer i høj grad fra kerneforretningen - salg af drikkevarer på natklubber, bodegaer, cafeer og andre venues.

”Rekom er således på få år gået fra at være en dansk nattelivsoperatør til at være Nordeuropas største koncern i nattelivet,” skriver selskabet.

I Danmark ejer Rekom brands som Heidis Bier Bar, Proud Mary Pub, Sjus Bar, Farfars, Rosengaardens Vinstue, Hive, Dandy, Hornsleth Bar m.v.

Læs hele historien på fodevarewatch.dk

Rekom tæt på økonomisk balance efter stor fremgang

Barkoncernen Rekom har vendt udviklingen efter et stort underskud i 2023 og har forbedret bundlinjen med 500 mio. kr. Fokus er nu på kernemarkederne i Danmark, Norge og Finland, mens den britiske forretning er afhændet.

HORESTA kritiserer ny antiracismeplan for nattelivet

Regeringen vil straffe natklubber, der diskriminerer gæster, men HORESTA advarer om, at det kan bringe virksomheder i et alvorligt dilemma mellem sikkerhed og risikoen for at miste deres alkoholbevilling.

Log ind