Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Burger King Danmarks nye topchef, Carsten Lambrecht, skal ikke kun realisere ejernes ambitiøse vækstplaner.
Han skal også som den første topchef i den danske og svenske gren af Burger King rapportere om kædens CO2-udledninger, skriver Fodevarewatch.dk.
Burgerkædens ultimative ejere, amerikanske Restaurant Brands International, har sat målet om at reducere sin CO2-udledning med 50 pct. inden 2030. Der er seks år til, og spørgsmålet er, hvordan det i første omgang kommer til at påvirke de danske restauranter.
”Lige nu står alle og skal finde ud af, hvad deres ståsted i alt det her er, for det er et område, hvor branchen bredt stadig skal lære en masse ting,” fortæller Carsten Lambrecht.
”En stor andel af det protein, vi sælger, er faktisk ikke rødt kød, men vi kigger særligt på leverandørerne. Det kan handle om alt fra indpakning, transport, produktion, alt det omkring kerneproduktet.”
Mens der ifølge Carsten Lambrecht allerede foregår mange initiativer bag ved scenen med ekstra overvejelser sammen med leverandører, kommer man ikke til at kunne se det direkte som kunde.
Læs hele historien på Fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt klimaregnskab fra VisitDenmark viser turismens CO2-aftryk
22-10-2024
-
Tuborgfondet støtter unge madentreprenører med 3,8 mio. kr.
22-10-2024
-
Ny fond skal booste investeringer i kystturismen
22-10-2024
-
Regeringen satser på bæredygtig vækst i turismen frem mod 2030
22-10-2024
-
Regeringen vil booste turismen ved at ændre lukkelov
22-10-2024
-
Unge trækker besøgstallene op i restaurationsbranchen
22-10-2024
-
Minister afviser turistskat og bekymringer om overturisme i København
22-10-2024