Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det trak overskrifter i Danmark, da turismeorganisationen Wonderful Copenhagen i starten af sidste uge annoncerede tiltaget ”CopenPay”, hvor grønne og bæredygtige handlinger denne sommer kan bruges som en form for valuta ved udvalgte turistattraktioner i København. Det skriver TV2 Kosmopol.
For eksempel kan man de kommende uger indløse en kop kaffe på Københavns Museum, hvis man ankommer til fods, på cykel eller med metroen, mens man får serveret et økologisk måltid hos BaneGaarden i Jernbanebyen, hvis man samler skrald i området.
Store amerikanske medier som New York Times, CNN, Washington Post og Business Insider har skrevet om det om det, mens også Business Insider samt britiske BBC og The Guardian og franske Le Figaro har dækket tiltaget.
Læs hele historien på tv2.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025