Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fårup Sommerland har netop åbnet dørene til sin 50. sæson og markerer jubilæet med investeringer på omkring 30 mio. kr. Midlerne er blandt andet brugt på at etablere et nyt indgangsområde, som skal forbedre gæsternes førstehåndsindtryk.
Det nye strøg består af 2.000 kvadratmeter byggeri med ismejeri, butikker, café og opholdsområder. Samtidig er parkens overnatningskapacitet blevet udvidet med ni nye glamping-telte, så op mod 1.000 gæster nu kan overnatte i parken.
Ifølge direktør Niels Jørgen Jensen, der også er bestyrelsesformand for VisitDenmark, har Fårup Sommerland gennemgået en betydelig udvikling siden begyndelsen og er i dag en prisbelønnet attraktion i international klasse. Jubilæet markeres desuden med en række events og en fejring for tidligere og nuværende medarbejdere.
Fårup Sommerland var i 2023 Danmarks sjette mest besøgte attraktion med 664.803 gæster, og direktøren ser investeringerne som fundament for fremtidig vækst.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025